13.1.2010

זהירות, זה ממכר!

אז את הבוקר פתחתי עם כתבה מכלכליסט על מחירי H&M הצפויים לארץ. באתר האם העלו מחירים על חלק מהפריטים ואיך אפשר לומר זאת בעדינות, מישהו מנסה לעבוד עלינו.
זה היה ברור שיהיה הפרש במחירים באירופה לעומת הארץ, היבואן לא היה יכול לעמוד בפיתוי, אבל הפרש של 20-30 אחוז? לטעמי זה כבר מוגזם.
אני חושבת שהגיע הזמן שהצרכן הישראלי ילמד מאחיו האמריקאי שיודע חרם צרכנים מהו. אם רובנו(כי כולנו זה לא מעשי, תמיד יהיו הדמי סלבס שיקבלו הנחה) לא נקנה שם עד להשוואת המחיר למחיר באירופה, כנראה שהם יתקפלו בסופו של דבר.אפשר לקרוא בתגובות שזו מחשבה שעולה לעוד אנשים. אני מאוד מקווה שהחרם הזה באמת יתרחש ולא נראה נהירה היסטרית אל החנויות.

ועכשיו לחלק הממכר. באתר של H&M עלה fashion studio. רעיון חמוד ביותר לאפשר להלביש דוגמנית בבגדים של החברה. כלומר, להיות סטייליסטית ליום אחד. שם ניתן גם להתרשם מהמחירים הצפויים בארץ.
זה מה שאני השתעשעתי איתי היום בבוקר לכמה דקות.

זה כיף. זה ממכר. זהירות!

10 תגובות:

saray אמר/ה...

חבל שזה כך , אבל זה די היה ברור שהמחירים יהיו יותר יקרים

קרן אמר/ה...

את צודקת, אבל יש גבול לניצול. תעלו ב15%, אל תעלו ב30!

נעלולה אמר/ה...

מהצד השני, לפחות העלו רק ב-30%. יש רשתות שמתומחרות כפול או כמעט כפול (ועל השיט מהמזרח אני בכלל לא מדברת). וההשוואה מול אנגליה עשויה להתגלות כבעייתית - היה מקום להשוות עם עוד מדינה כדי שנקבל תמונה איך נראים המחירים באנגליה. נו, שוין. ממילא אני לא מתה עליהם, עוד רשת שבה כמעט ולא אקנה.

קרן אמר/ה...

הדברים נאמרו לאחר שלקחתי בחשבון שהם יצאו בהצהרה שהמחירים בארץ יהיו משתלמים כמו בחו"ל. נכון, ההשוואה לאנגליה לאו דווקא נכונה, אבל ממה שראיתי בעצמי, הפערים נשמרים גם מול שאר הארצות. שלא נדבר בכלל על המחירים לעומת ארה"ב.
אני חושבת שדווקא לטרנדים הם מצויינים. נותנים מענה זול ומהיר. השאלה אם הקניינים בארץ ידעו לעשות את זה טוב באותה מידה כמו תואמיהם בחו"ל.

רחלי אמר/ה...

מצד אחד, את צודקת. זה מרגיז שרשת שבעולם נחשבת כזולה, בארץ דופקת מחירים.
מצד שני, אם המחירים שפורסמו בכלכליסט הם אכן המחירים שיהיו, הרשת עדיין תהיה זולה יותר מרשתות אחרות שיש לנו בארץ - למשל קסטרו, שהחורף דפקו מחירים שאין לתאר, גם בסוף עונה. כך שמחאת הצרכנים (שו? בישראל? יש דבר כזה?) צריכה לדעתי להתחיל ברשתות המקומיות אם כבר.

קרן אמר/ה...

נכון, הם עדיין זולים ביחס לרשתות הישראליות, אבל זה לא הופך את זה למושלם. אני מסכימה איתך שצריכה להיות מחאה כנגד הרשתות המקומיות, אבל זו מחאה שיהיה הרבה יותר קשה "להרים" מאשר המחאה כנגד H&M שעדיין לא נכנסה להרגלים של הצרכן הישראלי.
ואין כזה דבר מחאת צרכנים בארץ. המטרה היחידה שהישראלים מצליחים להחרים בשבילה היא שנאת תורכיה. אולי צריך להתחיל להזכיר לכולם שגם השוודים שונאים אותנו?

Standing Ovation אמר/ה...

אני לא חושבת שיש סיכוי שתהיה מחאה צרכנית נגד H&M, רמת הציפייה וההתלהבות גבוהה מדי בשביל זה.

לגבי תורכיה - החרם גם לא עובד, אני זוכרת עד לפני כמה שבועות ראיונות משדה התעופה עם נוסעים לתורכיה בהתבטאויות כמו "מה לעשות זה זול", "אין כמו תורכיה", "יותר זול מאילת". זה ידוע שהצרכן הישראלי פרייאר וחסר כל אידיאלים.

קרן אמר/ה...

אני כנראה מצפה ליכולת דחיית סיפוקים שלא קיימת אצל הישראלי הממוצע...

sefi אמר/ה...

כמה שזה עצוב אבל לא כל כך ישנה לי כמה זה יעלה כי בגלל שזה בעזריאלי אני בספק אם אטריח את עצמי לשם מעבר לפעם הראשונה וכדאי להם שיעשו קמפיין יחצני לבלוגריות או משהו מגניב כזה....

קרן אמר/ה...

את מדברת מפוזיציה, תחשבי על שאר העם שלא יקבל הנחת סלב/בלוגר על :)