28.1.2010

DIY מתקדם

כמו שכבר כתבתי, לפני כמה חודשים קניתי מכונת תפירה.
מאז יצא לי לתפור 2 חצאיות ושמלה וגם לעשות כל מיני תיקונים לבגדים שכבר מזמן רציתי לבצע.
כבר הראתי פה חצאית אחת שתפרתי וזו השניה.
את הבד לחצאית קניתי בנחלת בנימין, בחנות של סילבי המקסימה. הבדים בחנות שלה לרוב מגיעים גזורים בגודל מטר ולכן גם המחיר נמוך החל מ10 ש"ח למטר ועד 30 ש"ח. הבד הזה עלה 10 ש"ח למטר ולתפירת החצאית נדרש חצי מטר בלבד. מאוד רציתי חצאית מבד משובץ, אבל לא מצאתי באף חנות, אז החלטתי לתפור לעצמי, לפי מידותי. אני מאוד אוהבת את התוצאה וקיבלתי לא מעט מחמאות עליה מהחברות בעבודה.
כשחושבים על זה, המוצרים לתפירת החצאית עלו לי לא יותר מ10 ש"ח(וגם פה יש ספיירים). עבדתי עליה כ3 שעות. כנראה שאם הייתי קונה משהו כזה בזארה/מנגו/קסטרו, הייתי משלמת הרבה יותר.
אבל הסיבה העיקרית שהתחלתי לתפור היא לא בגלל החיסכון הכספי. יש משהו מאוד מהנה בתפירה. מה שעוד יותר נותן תחושה טובה היא המחמאות שאני מקבלת כשאני לובשת אותה ומודיעה בגאווה שאני תפרתי אותה במו ידי.
בהתחלה תפרתי אותה כחצאית עיפרון פשוטה, אבל אז התחשק לי לשדרג, אז הוספתי את הruffles האלה באזור המותן. אני חושבת שזה מוסיף המון.
שילבתי אותה עם חולצה לבנה פשוטה מתמנון, 25 ש"ח. גרביונים כחולים של לייף, 18 ש"ח. נעלי עקב של סטיב מאדן, 240 ש"ח. שרשראות משוק הכרמל, 8 ש"ח יחד.
הפרוייקט הבא שלי הוא הכנת צעיף, אני רק צריכה למצוא זמן ללכת לקנות בד. למה נחלת בנימין כל כך רחוקה ונטולת חניה?
חזרה השמש, סופ"ש נעים לכולם!

5 תגובות:

נעלולה אמר/ה...

אני עומדת לשאול פה שאלה ממש טיפשית: לא צריך לדעת לתפור כדי לתפור חצאית??? כלומר, שימוש בסיסי במכונת תפירה? עליי, למשל, נגזר לשלם לחברים בזארה ושות'.

נעלולה אמר/ה...

וכמובן שלא אמרתי לך שהחצאית ממש יפה (מי אהבלה ועכשיו צריכה לקליד שוב את אימות המילים המעפן?).

קרן אמר/ה...

האמת שדווקא חצאית זה אחד הפריטים הכי פשוטים לתפירה. יכול להיות שצריך ידע בסיסי או חוש לזה, כמו לדעת איך למדוד את עצמך כדי לחתוך את הבד נכון. אף פעם לא למדתי תפירה, אבל כנראה שספגתי משהו מסבתא שלי שהיתה תופרת. כשהייתי קטנה הייתי נוסעת אליה בחופש הגדול ותופרת איתה דברים.
תודה על המחמאה, עוד יותר מחמיא שטרחת להכניס שוב את האימות המעצבן בשביל לומר את זה :)

והיי! כתבתי DIY מתקדם...

boiler אמר/ה...

מקסים,התוצאה מעולה! והחצאית ממש מחמיאה לך.
כל הכבוד!

קרן אמר/ה...

תודה על כל המחמאות!