2.5.2010

המלצות למערב ארה"ב-חלק א

אתחיל בתיאור כללי של המסלול שעשינו ומשם אמשיך לטיפים יותר מפורטים.
נחתנו בLA בבוקר. נשארנו בה 5 ימים. ביום ה6 נסענו על כביש 1 עד למונטריי, בה ישנו לילה. למחרת טיילנו באזור ובשעות הצהריים המשכנו לסן פרנסיסקו. נשארנו בסן פרנסיסקו 3 ימים. משם המשכנו למריפוסה לביקור ביוסמיטי. למחרת נסענו לפרזנו ועלינו על טיסת ערב ללאס ווגאס . נשארנו בווגאס 4 ימים ובערב עלינו על טיסה לניו יורק. הגענו לניו יורק בבוקר ונשארנו בה 5 ימים. זה המסלול בכלליות. וכעת לפירוט על החלק במערב ארה"ב(ניו יורק בפוסט נפרד).
אני רוצה לפתוח בהמלצה לגבי חיוג לארץ. אנחנו קנינו כרטיס חיוג מיוחד שמוכרים במדינת קליפורניה. ניתן לקנות אותו בסופרים ובדוכני העיתונים. קוראים לכרטיס החיוג האלה אסימון/אגורה/פאלפל(שמות משעשעים, אני יודעת). הכרטיסים האלה מגיעים עם מספרי גישה ברחבי קליפורניה וגם ללאס ווגאס, אליהם ניתן לחייג בעלות שיחה מקומית. כל דקת שיחה לטלפון קווי לארץ עולה 2 סנט בכרטיס(ישנם כרטיסים של 5$, 10$) אנחנו קנינו כרטיס של 5$ וזה הספיק לנו לכל השיחות בשבועיים(ודיברנו עם המשפחות כמעט כל יום) רוב המלונות כוללים שיחות מקומיות חינם מהחדר, חלקם מגבילים ל30 דקות. לנו זה יצא מאוד משתלם.
לגבי לינה בLA אני לא יכולה לתת המלצות מאחר וישנו אצל משפחה. כמה ימים צריך לLA? זה מאוד תלוי ברצונות שלכם. בעיקרון מספר הימים נגזר ממספר הפארקים שתרצו לבקר בהם. כל פארק שורף יום שלם. אנחנו היינו ביוניברסל סטודיו ובSix Flags(הקליקו לכניסה לאתרים), אבל יש כאלה שרוצים לבקר גם בדיסנילנד. לנו חמשת הימים הספיקו לLA מבחינת ביקור באתרים כי אין בה הרבה מה לראות מהבחינה הזו. נוסעים לחופים במאליבו, נוסעים לטייל בסנטה מוניקה, בוורלי הילס וזהו בערך. העניין הוא שכדי להתנייד בLA אתה פשוט חייב רכב. התחבורה הציבורית שם לא נוחה במיוחד והעיר מלאה בחניונים לא יקרים.
מסעדה מומלצת היא Lala's, מסעדה ארגנטינאית, משפחתית ולא פלצנית במיוחד. יש להם שני סניפים בLA ולפי מה שהמשפחה מעידה, שניהם טובים. אם מתחשק לכם בשר טוב ומנות גדולות, זה המקום.
מאפיית קאפקייקס מומלצת היא Sprinkles, בLA היא מאוד מפורסמת ויש תור בכניסה ברוב שעות היום. הסניף בLA ממוקם בבוורלי הילס.
מLA יצאנו בנסיעה לכיוון כביש 1 המפורסם. כ40 דקות נסיעה מLA בעיר Camarillo, בצמוד ליציאה מה101 ישנו אאוטלט ענק ומצויין(לינק לאתר). אנחנו לא קנינו בו המון כי ידענו שעוד יש בפנינו את האאוטלטים בווגאס, אבל אם אתם לא מגיעים לווגאס מומלץ ביותר להקדיש לו כמה שעות. המחירים כמו בכל אאוטלט אמריקאי. לדוגמא: שעון של פוסיל שעולה בארץ 600 ש"ח עולה שם 40$.

משם המשכנו לסנטה ברברה. עשינו סיבוב קצר באזור הטיילת היפה שלהם ועצרנו לארוחת צהריים. סנטה ברברה מאוד יפה, אבל אין שם אתרים לבקר בהם עד כמה שאני יודעת. זו עיר שחולפים בה על מנת להתרשם וזהו. אנחנו עצרנו לטייל קצת בטיילת וראינו אנשים ששכרו אופניים וריקשות. יכול להיות נחמד, אבל אני לא כל כך במצב דיווש והגענו לשם מאוחר יחסית ולא רצינו להגיע בחושך לאזור המתפתל של כביש 1.
מסנטה ברברה משיכים על כביש 101 עד אזור San Luis Obispo, שם יש פיצול אל כביש 1. עצרנו לקפה ומאפה ותצפית על הMorro rock בMorro Bay. השילוט די נוח וקל למצוא את היציאה המתאימה.
משם המשכנו בנסיעה על כביש 1 לכיוון צפון. עצרנו בדרך במושבת פילי הים Piedras Blancas באזור San Simeon. הכניסה לHearst Castle נמצאת גם באזור הזה. אנחנו ויתרנו על הטירה והעדפנו להמשיך להנות מהנופים. הדעות לגבי הטירה חלוקות. יש שאומרים שזה אתר חובה ויש שיגדירו אותו כקיטש אמריקאי במיטבו. אנחנו הקשבנו לדעה השניה...
משם הנסיעה היא כביכול רצופה לכיוון מונטריי. העניין הוא שהנופים פשוט מדהימים. עם כל עיקול בכביש נגלה נוף חדש, מה שגורם לעצירה כל 10 דקות בערך. זהו קטע מעט קשה לנהיגה ולא הייתי עושה אותו בגשם או בחושך. יש סיבובים ועיקולים רבים, הדרך לעיתים הופכת לנתיב נסיעה אחד בלבד ויש אבנים וסלעים שנופלים אל הכביש. אם אין לכם זמן להקצות לו,כלומר לפחות 3 שעות למקטע הזה, אין טעם לעשות אותו ועדיף לסוע על ה101.
הגענו למונטריי וישנו לילה בVictorian Inn. היה לנו חדר מפואר וגדול עם אח אמיתית ועצים להסקה. המחיר הממוצע לחדר הוא כ140$, אבל מצאנו דיל אליו ב85$ דרך האתר Hotels.com. מונטריי היא עיירת נופש, בשעות הערב המאוחרות(21:00) אין שם יותר מדי מקומות פתוחים(בתחילת אפריל כך היה).
ביום למחרת נסענו כ10 דקות דרומה על כביש 1 אל שמורה מאוד מיוחדת בשם Point Lobos. זוהי שמורה לא גדולה, אליה מורשים להיכנס 450 איש בו זמנית. הכניסה עולה 10$ לרכב. רוב המסלולים נגישים ברכב ויש מעט מסלולי הליכה נוחים מאוד. אנחנו העברנו שם כשעתיים, אבל לא טיילנו בכל השמורה אלא רק באזור החוף. יש מסלולי הליכה בתוך היער אבל הם פחות משכו אותנו. מומלץ ביותר!
משם המשכנו אל ה Seventeen Mile Drive המפורסם. הסיבוב לוקח כשעתיים אבל זה תלוי מאוד בכם ובמה שיופיע על החוף ביום שתטיילו שם. אנחנו נפלנו על יום שבו כלבי הים היו קצת ביישנים והם לא התקרבו בכלל אל נקודות התצפית והחוף. למרות כלבי הים שהתחבאו הנוף היה מאוד יפה ומיוחד. בתוך השמורה ישנו מגרש גולף ענק שבו מתקיימות השנה הUS Open, לכל המעוניין. הפארק מאוד מטופח וגם אליו הכניסה עולה כ10$ לרכב.
משם המשכנו לאתר מאוד מוזר ומשעשע בשם The mystery spot. אני לא יכולה לספר יותר מדי על המקום או לתת הסברים, כי זה יהרוס את ההפתעה. בעיקרון מדובר במקום באמצע יער באזור סנטה קרוז שבו חוקי המשיכה מתנהגים קצת אחרת מבשאר העולם. כדי לטייל במקום יש להמתין לסיור המודרך הקרוב, אבל הם מתקיימים בתדירות גבוהה, כך שאין שם המתנה מרובה. לא ניתן לשוטט באזור בלי מדריך. הכניסה למקום עולה 5$ לאדם ובנוסף 5$ לרכב על החניה. אף אחד לא באמת בודק שאתם משלמים על החניה, אבל כולם משלמים, גם אנחנו. מעבר לחוויה המשעשעת, המיקום עצמו של הפארק מאוד יפה, בלב יער, מוקף בעצי רדווד גבוהים ויפים. מומלץ, במיוחד עם ילדים.
משם המשכנו בנסיעה לכיוון סן פרנסיסקו. הגענו למלון בשעה 18:00 בערך.
המשך המלצות על סן פרנסיסקו, יוסמיטי ולאס ווגאס בפוסטים הבאים(חלק ב).

6 תגובות:

sefi אמר/ה...

זה נשמע ממש כיף. אני גם טיילתי פעם במערב ארה"ב, אבל זה היה מסן פרנסיסקו צפונה עד וונקובר וכך יצא שלא הייתי ב LA. משום מה אני מניחה שלא הפסדתי, הצילומים של הטבע ממש ממש יפים.
איזה כיף לך!!!

קרן אמר/ה...

אני גם לא הייתי נלהבת לגבי LA לפני הנסיעה, כי זכרתי אותה כמאוד מלוכלכת. אבל התבדתי. העיר ענקית כך שיש המון אזורים וכל אחד באווירה טיפה אחרת. יש וייב מאוד שונה לעיר הזו. דווקא הייתי ממליצה להגיע אליה אם נמצאים באזור.

כביש 1 מספק לא מעט תמונות יפות, והתמונות כאן לא משקפות חצי מהיופי במציאות.

היה באמת מצויין. בא לי שוב!

michalooshka אמר/ה...

וואו.

[והתמונה עם העורבים במיוחד]

נשמע מדהים, מקווה שאגיע לשם אי פעם!

קרן אמר/ה...

מיכלוש,
התמונה עם העורבים אהובה עליי במיוחד. כשעמדתי מול זה ידעתי שתצא תמונה טובה(גם עם המצלמה הפושטית שלי).

את תגיעי, עוד יצא לך בחיים :)

P.S
לא שמתי לב שחזרת לפרסם בבלוג. הפוסטים האחרונים ממש יפים!

Unknown אמר/ה...

קרן,
כרגיל פוסט מעולה!!! אני כבר ממש מחכה ומתרגשת, עשיתי קופי פייסט לעצות לתוכנית שלנו, בינתיים התקדמנו, המסלול שלנו ארוך יותר (חודש וחצי), וסגרנו כבר מלונות עם פרייס ליין והוטלס,
תודה, תמשיכי לעשות חיים,
שירי

קרן אמר/ה...

שירי,
תודה רבה על כל המחמאות. מקווה שזה באמת עוזר לכם בתכנון.
חודש וחצי זה מעולה. הלוואי והייתי יכולה לברוח לכל כך הרבה זמן מהמשרד... אפשר להספיק לא מעט בזמן הזה.

יום טוב!