9.5.2010

New York My Love

הגיע הזמן להמלצות ניו יורקיות.
זו היתה הפעם השלישית שלי בניו יורק ואם תתנו לי חופש מהעבודה וכרטיס טיסה, אהיה מוכנה לחזור ברגע זה ממש. החבר לא הבין כל כך למה אני כל כך נלהבת לגבי העיר הזו. ואז הגענו אליה וכל השאלות נעלמו. היא משדרת אווירה כל כך טובה ומהנה ויש בה יופי שונה. השילוב של הנוף הכי עירוני שיש עם הפארקים הפזורים בעיר הופכים אותה למיוחדת ומושכת בעיני. יש משהו מאוד סוריאליסטי בלשבת בסנטרל פארק, בלב כל הירוק היפה הזה, ולראות את הבניינים הגבוהים של העיר מציצים עליך. אבל מספיק עם ההתרפקות, נעבור להמלצות.

לינה
בפעם הזו החלטנו לשכור דירה. המלונות במנהטן עולים 180$ ומעלה(ובאמת שהשמיים הם הגבול) לתקופת השהייה שלנו, אמצע אפריל. אני מניחה שבחודשי הקיץ המחירים עולים מעט. הדירות שאנחנו ביררנו לגביהן עלו כולן בטווח המחירים של 150$- 170$ כולל מיסים, תלוי במיקום.
אנחנו שכרנו את הדירה מMy City Chalet. בחורה ישראלית בשם הדר שמשכירה דירות ברחבי העיר. באתר ישנן תמונות של כל דירה ואף ניתן לראות את הזמינות בתאריכים. אנחנו בחרנו לשכור ממנה כי היא נראתה לנו הכי מקצועית ואמינה, הן מבחינת דרכי התשלום והן מבחינת החוזה שחתמנו מולה. החלק הכי חשוב הוא שהדירה נראתה בדיוק כמו בתמונות באתר, דבר שכל אחד ששוכר דירה מהאינטרנט חושש ממנו. הדירה שאנחנו שכרנו היתה ממוקמת על 68st והשדרה הראשונה. זה נחשב הגבול בין Midtown לUpper east side. האזור היה מאוד נעים להסתובב בכל שעות היום. יש המון מעדניות ומאפיות בייגלס סמוכות. החלק הכי חשוב בבחירת מקום לינה בניו יורק הוא מיקום תחנת הSubway הקרובה. לנו היתה תחנה 3 שדרות למעלה וזה היה נוח ומצויין. החיסרון היחיד של הדירה היה שהיא בקומה הרביעית בבניין, מה שאומר ששומעים את הרעש מהרחוב. זה לא שהרחוב רועש ועמוס במיוחד, אבל שומעים את הצפירות. העניין הוא שככה זה בניו יורק ואלא אם ישנים בקומה ה10 ומעלה אין כל כך שקט. רק להדגיש, הרעש היה נסבל לחלוטין, יכולנו לישון בסדר גמור. רק שמי שמאוד רגיש לרעש יקח את הנתון הזה בחשבון. השורה התחתונה היא שאנחנו היינו ישנים שם שוב. הדירה היתה מספיק מרווחת ונוחה לזוג ומאובזרת בכל מה שצריך במידה ומחליטים לבשל ארוחה.
תחבורה
טוב, הSubway כמובן. כל כך קלה להתמצאות, נוחה, זמינה בתדירות גבוהה ובפריסה נוחה בכל העיר וביעדים התיירותיים. אנחנו קנינו את הכרטיס השבועי לרכבת בעלות של 27$ לאדם. נסיעה בודדת עולה 2.25$. לנו השתלם לקנות את הכרטיס השבועי למרות שהשתמשנו בו רק ל5 ימים. בגלל שלא היו לנו המון ימי הסתובבות בעיר העדפנו לקנות את הכרטיסים וללכת פחות ברגל. במידה והשהות שלכם ארוכה יותר, אני הייתי ממליצה ללכת ברגל(במידה ומזג האוויר מאפשר). "מרגישים" את העיר יותר טוב בדרך הזו. בסופו של דבר השתמשנו ברכבת גם בערבים כשיצאנו לבלות ולא נסענו במוניות. תמיד היתה תחנת רכבת קרובה למקום הבילוי כך שלא חשנו צורך להשתמש במוניות.
תחבורה בין שדות התעופה לעיר. גם בפעם הזו וגם בפעם הקודמת השתמשתי בשירות של Supper Shuttle. עלינו על המיני בוס בJFK והורידו אותנו בפתח הבניין ועלה לנו 34$ לזוג, בלי טיפ כמובן. השתמשנו בהם גם בדרך חזור, אל ניוארק. הם אמינים ולא יקרים יחסית. ניתן להזמין מראש איסוף ופיזור דרך האתר. צריך לקחת בחשבון שהפיזור הוא איטי יותר כי יש עוד אנשים בהסעה, גם בפיזור בעיר וגם בשדה, לפי הטרמינלים השונים.

אתר שימושי ונוח כדי למצוא איך להגיע לכל מקום הוא Hopstop.com. באתר הזה ניתן להזין כתובת יעד או אתר והוא נותן את המסלול להגיע ליעד בשימוש ברכבת התחתית או אוטובוסים. נוח ושימושי ביותר.

אוכל
אי אפשר לסוע לניו יורק ולא לאכול סטייק. מסעדות הבשר בעיר הן חלק מהחוויה העירונית בה. אנחנו הלכנו לKeen's, בעיקר כי בפיטר לוגר לא היה מקום. נהננו מכל רגע. המלצר היה מצויין והבשר, אוי הבשר. החבר הוא בוגר דרום אמריקה מדופלם שמקטר על רמת הבשר בארץ, על הסטייק ההוא הוא אמר שהוא לא נופל ברמתו מדרום אמריקה. לאלו מבינכם שלא מכירים אותו, או את הסטייקים בדרום אמריקה, המשמעות היא שהם טובים, ממש טובים :)
ואני אוסיף שאני לא אוכלת סטייקים בכלל כי אני לא אוהבת את המרקם, תמיד מסתפקת בבשר טחון. אני אכלתי מהסטייק הזה ונהנתי כי הוא היה כל כך רך. לא לוותר על החוויה! המחירים לא מטורפים. סטייק T-Bone של 750 גרם עלה 47$. סביר ביותר גם במונחים של הארץ, ואין מה להשוות ברמת הבשר בכלל.
אגב, מבחינת נוחות, Keen's נוחים יותר להגעה מאשר פיטר לוגר. Keen's נמצאת ברחוב 36, בין השדרה החמישית לשישית. פיטר לוגר לעומת זאת ממוקמים בברוקלין הרחוקה.
המלצה להימנע. אם אתם מטיילים באזור הצ'יינה טאון וליטל איטלי, אל תעצרו לאכול שם. המסעדות בליטל איטלי מאוד יקרות ומוכוונות לתיירים. המנות ברוב המסעדות שם קטנות ויקרות. עדיף לסוע משם ולאכול ביעד הבא. כמובן שאם אתם גוועים ברעב אל תמנעו, אבל רק תתאמו ציפיות מראש.

עוד מאכל ניו יורקי מובהק הוא הBagel With Cream Chease. לא לוותר ולאכול. למרות הכולסטרול :)
ברחבי העיר ניתן למצוא המון מאפיות שבהן מוכרים בייגלס מסוגים שונים. למשל תרד, שום, עגבניות מיובשות, חיטה מלאה, שומשום, פרג ועוד ועוד. כל המקומות האלה כמובן מחזיקים גם גבינות שמנת מסוגים שונים ובינהם כמובן הCream Chease with Lax, הסלמון המפורסם, כמובן.

עוד מקום שהוא יותר אטרקציה מאשר מאכל, Magnolia Cupcakes, ובראשן, הRed Velvet המפורסמת. אני חייבת להודות שמבין כל הקאפקייקס שאכלנו בטיול זו היתה הכי טעימה והכי אדומה. יש להם 3 סניפים שונים, אחד ברוקפלר סנטר, אחד בבליקר סטריט ואחד באפטאון. אנחנו היינו בסניף בבליקר. חיכינו כ10 דקות בתור. הכל שם די מתוקתק(ומתקתק...). שווה ביקור במסגרת הסיבוב באזור.
ההמלצה הבאה היא יותר כללית, למרות שיש לי גם מקום ספציפי להמליץ עליו. ברחבי העיר אפשר למצוא המון מעדניות בהן ממלאים קופסא מבר סלטים ומאכלים ומשלמים לפי משקל. המחיר בדך כלל הוא באזור ה7$ לפאונד. ומה שאנחנו לקחנו תמיד הסתכם בבערך פאונד לאדם. אנחנו אכלנו במעדניה מצויינת שהגישה גם מאכלים חמים כמו פשטידות ולזניות וגם עוף וצלי בתנור. אני לא זוכרת את שמה אבל את המיקום כן. היא היתה ממוקמת בין רחוב 34 ל33, על השדרה השביעית, מעבר לפינה מסניף H&M(שלא תגידו שאני לא נותנת לכם נקודות ציון מעולות). אנחנו מאוד נהננו מהאוכל שם וזו היתה ארוחת צהריים קלה ומצויינת.

טיפים לאטרקציות
Ampire state building. ברוב שעות היום יש תורים ארוכים לרכישת כרטיסים. ניתן לקנות כרטיסים מראש ולהגיע עם הכרטיסים המודפסים הישר אל התור למעלית. זה חוסך המון זמן ברוב המקרים. תזכרו שאתם עולים לקומה ה86, אז קר שם יותר מלמטה. יש רוחות.
גם אם אתם לא עם ילדים, תנו גיחה קטנה לFAO Schwartz, חנות הצעצועים הגדולה והמפורסמת על השדרה החמישית מול הסנטרל פארק.
בסנטרל פארק מומלץ לבקר בSheep's Meadow. מדובר באזור מישורי מאוד יחסית לפארק. זהו השטח הפתוח הגדול ביותר בפארק. יש ממנו נוף מאוד מיוחד של עצים ומגדלים. בקיץ תאלצו לאבק על סנטימטר על הדשא עם ניו יורקי לבנבן שרוצה להשתזף, המקום עמוס מאוד במשתזפים בימים חמים בגלל שהוא פתוח ואין בו צל. ביולי-אוגוסט אנשים עומדים בתור להיכנס. המקום כל כך מפורסם שיש לו ערך בויקיפדיה(כדאי לרפרף).
מומלץ שלא לוותר על אזור וול סטריט ולרדת למטה לכיוון המזח, גם אם אתם לא מתכננים לעלות על מעבורת לפסל החירות. וול סטריט מאוד מרשים במבנים הגבוהים שלו. באזור המזח יש תצפית יפה על העיר והפסל ופארק נחמד. במקום ניצב גם פסל שמוקם בכניסה למגדלי התאומים ושרד את הפיגוע, הוא משמש אנדרטה זמנית עד סיום העבודות בground zero.
מקומות בילוי מומלצים
אזור הבילויים האולטימטיבי לטעמי הוא הוילג'. האזור מלא בפאבים ובתי קפה מעניינים ומושקעים.
מקום אהוב עליי במיוחד הוא Cafe Wha? שכל קשר בינו לבין בית קפה מקרי בהחלט. המקום נמצא במרתף הבניין ובפנים המון מקומות ישיבה ובמה קטנה עמוסה בכלי נגינה. בכל ערב נושא/סגנון שונה. כשביקרתי במקום לפני שנתיים יצא שהגענו לערב במה פתוחה שהיה מצויין. הפעם יצא שהגענו לערב מוזיקה מעורב שבו שרו אריתה פרנקלין וביונסה. היה מוצלח ביותר, קמנו לרקוד. אני ממליצה בחום על המקום וגם בפעם הבאה בניו יורק(וברור שתהיה כזו) אבקר שם.
הם גובים 10$ לאדם על כניסה ויש מינימום 2 משקאות לאדם, סביר לחלוטין במונחי ניו יורק.
אם אתם מחפשים את אזורי הבילוי הזוהרים יותר, הדאנס ברים המפורסמים, כדאי לכם לקפוץ לאזור הMeatpacking district. בימי שבת בערב לא תמצאו ספוט ריק על המדרכה. מקומות באזור ומפה כללית אפשר למצוא באתר הזה.

קניות
רחוב 34 המפורסם. החל מאזור השדרה החמישית ועד השמינית. סניף אולד נייבי ענק, מספר סניפי H&M, סניף Macy's הענקי, ויקטוריה סיקרט, Foot Locker, ועוד, Kmart(שימושי לקניית מוצרי פארם בזול יותר מבדווין ריד שמפוזר בכל העיר).

Union Square, 14 St. פיילינ'ס בייסמנט המפורסם, סניף ענק של DSW, חנויות נעליים, Forever 21 גדול במיוחד.
עוד אזור קניות הוא הוילג'. שם ניתן למצוא חנות ענקית של אורבן אאוטפיטרס ועוד מגוון חנויות נחמדות. ג'ינסים של ליוויס במחירים טובים אפשר למצוא ברשת חנויות בשם OMG, הם פזורים ברחבי העיר.

סיימתי עם ההמלצות הקונקרטיות :) אם אתם נוסעים לניו יורק, פשוט תהנו מהאווירה של העיר. אל תרדפו אחרי אטרקציות. תמצאו לעצמכם זמן לעשות פיקניק בפארק. לטייל באזור הdowntown באיזי. להנות מהעיר.
זהו, סיימתי עם כל הפוסטים שממליצים על איך להעביר 3 שבועות בארה"ב. עכשיו חוזרים לשגרה.

2 תגובות:

sefi אמר/ה...

וואו, נשמע הכי כיף. אני רוצה לנסוע שוב. מדהים שאני הייתי בסתיו ואת באביב ושתינו צילמנו את היוניון סקוור. אחלה פוסט.

קרן אמר/ה...

תודה!
גם אני רוצה לסוע שוב, אף פעם לא שבעים מהעיר הזו. למזלי גם החבר נדבק בחיידק...
את התמונה החבר צילם מהספות בקומה החמישית של פיילין'ס, בזמן שאני משוטטת בין הקולבים. הכיכר נראת מעולה מהנקודה הזו. יש לי תמונה כזו גם מהביקור מלפני שנתיים וחצי...