28.4.2011

תוצאות הניסוי - כישלון חרוץ

כידוע לכולם, מחירי הדלק מטפסים בקצב מסחרר ומשאירים אותנו עומדים עם דמעות מול מכונת התדלוק בתחנות. כחלק מניסיון לצמצם את הוצאות הדלק, החלטנו לחפש אלטרנטיבות לדרכי ההגעה לעבודה (כיום אני משתמשת ברכב הפרטי). לאחר בירורים קצרים, עלה רעיון האופניים החשמליים. בדקנו מסלולים ונראה שאת רוב הנסיעה אוכל לעשות בפארק הירקון, ממש עד למשרד. מאחר והברכיים שלי לא ממש במצב פידול אקסטרימי, החלטנו לעשות ניסיו קטן עם האופניים, בכדי לוודא שהן מתאימות למטרה, לפני הרכישה ב4500 ש"ח.
בתחנת רכבת מרכז ישנה עמדה להשכרת אופניים חשמליים, חברה בשם zoombike שמתכננת לפתוח עוד סניפים בתחנות רכבת אחרות. העובדים שם היו לא חביבים בעליל ודיברו צינית מגניבה ושוטפת בצורה מאוד מעצבנת, אבל התעלמנו מהם והחלטנו לנסות בכל זאת. שעת השכרה עולה 25 ש"ח והשכרה ליום עולה 75 ש"ח. אם השכרתם ליותר מ3 שעות, תשלמו כבר את התעריף היומי, כך שזה לא נורא כל כך. באתר ניתן למצוא את התעריפים לתקופת השכרה ארוכה יותר.
כאמור, שמחים ואופטימיים, הגענו ביום ראשון האחרון לעמדת ההשכרה ולקחנו אופניים. זה התחיל רע בהבנה שצריך לפדל כל הזמן, אמנם לאט, אבל עדיין לפדל. המשיך בצרחות אימה שלי ובקריאות נואשות ללא כיסוי לאמא במגרש החניה של ארלוזרוב. אל תצחקו עליי, לא עם הרכיבה עצמה היתה לי בעיה. אחרי כמה סיבובים הצלחתי לרכב יציב ולא נפלתי בכל שעת הניסוי(והפעם האחרונה שרכבתי על אופניים היתה לפני 12 שנה בערך...). אז מה גרם לאימה? המנוע הזה פשוט מלחיץ אותי. אני פידלתי לי בכיף וברוגע כשפתאום המנוע נכנס לפעולה ודחף אותי קדימה אל האינסוף ומעבר לו. לי היה מאוד קשה להתרגל ל"קיק" הזה שהמנוע נותן עם התחלת הפעולה שלו, דבר שבולט עוד יותר באופניים החדשות והקלות יותר. שוב, כנראה שאפשר להתרגל לזה, אבל אותי זה עדיין קצת הפחיד, בשילוב עם עניין הפידול שלא מתאים לברכיים שלי - החלטנו להיפרד בידידות.ממליצה בחום למי שמתכנן על רכישה לעשות את הניסוי הזה. 25 ש"ח ואתם יודעים אם אתם בנויים לזה או לא.
אז התוכנית לחיים ירוקים ותדירות ביקורים פחותה בתחנת הדלק נגוזה כפי שעלתה. עוד נשאר לבדוק את אופציית הקורקינט הממונע עם מושב, אבל זה נראה לי לא יציב בעליל. אוטו it is then...
מה לבשתי?
גופיה מאולד נייבי בארה"ב, כ20 ש"ח.
חצאית של טופשופ, 100 ש"ח.
טייץ של היינס, 34 ש"ח בסייל חורף.
תיק של מדוזה, 120 ש"ח בסטייל ריבר.
משקפי שמש של אירוקה.
נעלי אירוסולס שנקנו בארה"ב תמורת כ180 ש"ח.

2 תגובות:

חן אמר/ה...

יקירה! קודם כל מזל טוב! מאושרת בשבילך לחלוטין(:
לגבי האופניים. את נפש אמיצה. מאוד. אני לא עולה על אופניים, גם לא על קורקינט ממונה (כי אין לזה תשתית או מודעות בארץ) ניסית סאגווי?! D-:

אני בעד או תחבורה ציבורית או לשלוף את הרכב...או אולי להפגין מול משרדי הממשלה לגבי עליית מחירי הדלק

קרן אמר/ה...

תודה רבה!
זה התאים לצרכים שלי כי הדרך שלי כוללת נסיעה אך ורק בשבילי אופניים על המדרכה ובפארק, אחרת לא הייתי מסכנת את עצמי עם זה.
הבעיה עם תחבורה ציבורית היא שאין מספיק קווים שמגיעים לרמת החייל. האופציה שלי היא או לקחת קו מאסף שעושה סיבוב של שעה, או לקחת שני אוטובוסים שיקחו יחד חצי שעה(אבל כבר לא משתלם מבחינת עלויות). רק לשם ההבנה, אני צריכה להגיע מקניון רמת אביב לרמת החייל. נסיעה של רבע שעה כשיש עומס... אבסורד ולכן נשארתי עם הרכב הפרטי והיקר.