4.10.2011

מעברים

המעבר לשעון חורף שיבש את השעון הביולוגי שלי לחלוטין. אני מתעוררת בשעות מוזרות ועייפה בשעות מוזרות עוד יותר. אתמול צנחתי למיטה עוד לפני השעה 23:00. בושה גדולה. אני מניחה שאצטרך עוד כמה ימים בכדי להתאפס על השינוי, אבל בינתיים אין לי כח לתפקד בכלל. עברתי לשנת חורף רשמית.
די מבאס, שעון החורף הזה. אני זוכרת איך בטיולים בחו"ל אני תמיד נדהמת מהשעה שבה מחשיך. זה משאיר כל כך הרבה זמן ליום שנשאר באורך זהה. כאלה אנחנו, יצורים שזקוקים לאור החמה. חבל מאוד שלא נותנים לנו להנות ממנה. יצא לי לקרוא על כאלה שחשבו למחות ולא להעביר את השעון, אבל יוזמות כאלה לא באמת פותרות את הבעיה.
אין לי רצון להיכנס לעניין הקשר לדת והעלות הגבוהה של השינוי הזה, אני רק רוצה לציין נקודה אחת. בכל הפעמים שחילונים מנסים לשנות את הנושא הזה, הטענה הראשונה ולעיתים היחידה, שעולה מצד הדתיים היא "מה הבעיה? כולה שעה? אז תצאו שעה מוקדם יותר מהמשרד. צריך להתגמש לטובת שאר העם". התחושה שלי בתור חילונית ש"שאר העם" מעולם לא התגמש למעני. למה עליי להתגמש "למענם" שוב ושוב וכלפי אין שום התגמשות?
הבעיה שהשיח הציבורי ירד לרמות כל כך נמוכות שברגע שטיעון כזה מועלה, התשובה הראשונה היא "זו מדינה יהודית, לא מתאים לך, אל תחיי פה". מה שהמתלהמים לא מבינים הוא שיום אחד האיחולים שלהם יתממשו ושכבת הביניים שמשלמת את כל העלות הנוספת של הגחמות תחת אמתלה "דתית" תהיה מיעוט ופשוט תעזוב. אני חושבת שהשילוב של הנושא הזה עם המחאה החברתית שנתקעה ועדיין לא גרמה לשינוי תגרום בסופו של דבר לעזיבה של לא מעט צעירים. אמנם אל הלא נודע, אבל לפחות הלא נודע טומן בחובו אפשרות לסוף אחר. הדור הצעיר מחכה לשינוי והוא לא ימתין עוד הרבה...
בניגוד לטקסט הקודר יחסית, התמונות שטופות שמש ומוארות. ארץ הניגודים האינסופיים, לא?
מה לבשתי?
חצאית מזארה, 200 ש"ח.
חולצה מאסוס, 50 ש"ח.
סנדלים של סטיב מאדן, 240 ש"ח לפני כמה שנים.
שרשרת של דודה שלי.
צמידי חברות שאחי קנה בד. אמריקה.
צמיד כסף מבילי תכשיטים, 140 ש"ח.
טבעת עם אבן סגולה מרביד, 150 ש"ח.
משקפי שמש של קנת' קול מארה"ב, 50 ש"ח.

ולסיום, קבלו את הגברת שפגשנו בפארק שהתעקשה להצטרף לצילומים

7 תגובות:

לובה אמר/ה...

את לבושה ונראית נהדר, ואני כמובן מסכימה איתך לגבי שעון החורף, אבל מה שמטריד אותי יותר מכל- האם הכלבה שייכת למישהו?

ביני אמר/ה...

קחי אותה!

קרן אמר/ה...

לובה וביני, לא לדאוג! לחמודונת הזו יש משפחה חביבה ששיחקה איתה בפארק :)
אחרת גם אני לא הייתי מסוגלת פשוט לעזוב אותה ככה...

marjorie morningstar אמר/ה...

אני אף פעם לא זוכרת מהי הסיבה ה"דתית" בגללה השעון מוזז. בגלל הצום? איכשהו נשמע לי תמוה.

קרן אמר/ה...

מרג'ורי, יש כמה סיבות/תירוצים.
בהקשר לצום הטענה היא שכך יותר קל להעביר את הצום כי מחשיך מוקדם יותר ואז יש יותר שעות שינה בצום(לא אמורים לרצות להתענות בצום? תמיד הם מתחמנים את אלוהים!).

הסיבה השניה היא בכדי לאפשר לכל מתפללי השחרית להגיע בשעה "סבירה" לעבודה. שחרית מתפללים כשהשמש עולה והטענה היא שאם השמש עולה ב6:30 אז הם יגיעו לעבודה רק ב9:30.

ואלו היו 60 שניות על בולשיט.

ביני אמר/ה...

אה, הם עובדים...?
האמת שיש לי דוס בעבודה, אני סתם עצבנית :)

גילי אמר/ה...

שישארו שעה יותר מאוחר בסוף היום. נו באמת. אני מסכימה איתך לחלוטין שאיכשהו אנחנו נושאים בכל הנטל ו"נכנעים" לתכתיבים שלהם. כשחזרתי מאמסטרדם בשישי אחר הצהרים, נתקלתי בזוג תיירים שפשוט לא ידע איך הוא אמור להגיע לתל אביב, כשכבר אין רכבות ואוטובוסים בשעה הזו. מה שהם עשו זה לנסות לעצור טרמפים עם מי שיוצא מאולם קבלת הפנים. פשוט בושה. הלוואי שהיה מה לעשות חוץ מלהתמרמר ולחתום על עצומות...