11.2.2013

אדומה ומרשימה

שוב מתכון!
בסופ"ש האחרון נחה עליי מוזת בישול לא ברורה. זה התחיל עוד בחמישי בערב באפייה של 100 עוגיות, חלקן כחלק ממתנת חנוכת בית לחברים, חלקן להורים שלי וחלקן לשימוש עצמי של בני הבית, כלומר עומר ואני. המשך הבישולים הגיע בשישי לארוחת ערב שכללה פשטידה מאוד ירוקה ובריאה ושדרוג לסלט טאבולה המוכר.

את המתכון הזה אלתרתי בעצמי ובניסיון הראשון יצא ממש טעים ובעיקר נראה מרשים ובלי יותר מדי עבודה קשה. אז קדימה.

עגבניות ממולאות בבשר עגל, צנוברים ובורגול
מצרכים
10 עגבניות בגודל בינוני - גדול.
שליש כוס בורגול גס.
300 גרם בשר עגל טחון(אני מעדיפה עגל כי זה בשר רזה יחסית).
3 כפות צנוברים.
בצל בינוני קצוץ דק.
כף שמן זית.
כף שום כתוש.
מלח וצ'ילי לתיבול.
אופן ההכנה
מרוקנים את העגבניות בעזרת סכין. נזהרים שלא לפצוע את תחתית העגבניה. אני בחרתי בעגבניות גדולות יחסית כי יותר קל לרוקן אותן. שומרים את הבפנים של העגבנייה בצד, זה לא יתבזבז.
בקערה מכינים את תערובת הבשר, מערבבים את הבשר יחד עם הבורגול, הצנוברים, הבצל והשום. מערבבים היטב ומוסיפים שמן זית ותבלינים לפי הטעם ומערבבים שוב.
ממלאים את העגבניות בתערובת הבשר ומכסים למעלה בעזרת שאריות הפנים של העגבנייה.

הערת בורגול: הבורגול יתרכך מהנוזלים שמפרישות העגבניות, אבל אם אתם אוהבים את הבורגול שלכם אקסטרא רך, מומלץ להשרות אותו במים למשך כשעה לפני ההכנה.

בתבנית(לא חייבת להיות עמוקה במיוחד) מפזרים את הפנים העגבניות שנותר ומעל מניחים את העגבניות הממולאות. אופים בתנור שחומם ל180 מעלות למשך כ45 דקות או עד שהעגבניות מתרככות ומשחימות מעט מלמעלה.
בתאבון!

2 תגובות:

אפרת אמר/ה...

נראה מעולה... אני חייבת לנסות :)

קרן אמר/ה...

תודה, ממליצה בחום. הכנה ממש קלילה!