18.5.2015

הכי אמריקאי שלי

עד כמה הסביבה משפיעה על מה שאנחנו לובשים?

כשגרתי בתל אביב תמיד טענתי שאני לא רוצה להתלבש כמו ״תל אביבית״. מהו בדיוק לבוש תל אביבי? לא ביקרתי בתל אביב כבר כמה חודשים, אבל בקיץ האחרון שלי כתושבת תל אביב המדים היו שפתון אדום, הוויאנס וג׳ינסים גזורים. למרות כל אלה, בתל אביב אפשר היה לראות גם קצת ייחוד, או לפחות שאנשים טורחים לחשוב על מה הם זרקו על עצמם לפני שיצאו מהבית.

בסן פרנסיסקו זה לא מרגיש ככה. כבר כתבתי על כך בעבר, אבל קליפורניה ככלל וסן פרנסיסקו בפרט לא ממש מצטיינות אופנתית. ביומיום באמצע שבוע תראו כאן בעיקר עובדים מהתחום הפיננסי בחליפות משעממות(שלרוב לא יושבות עליהן טוב כי הם קנו אותן במבצע בMen's wearhouse והם לא מבינים שזה נראה מגוחך) או הייטקיסטים בטישירט וג׳ינס. התיאור נכון לגבי גברים ונשים כאחד. בלי ייחוד, בלי מחשבה, אוטומטי ומשעמם.
בסופי שבוע המצב מחמיר עוד יותר, ובמהלך היום רוב האמריקאים פשוט לובשים בגדי ספורט. בהתחלה עוד חשבתי שהם פשוט בדרך לשיעור או בסופו של אימון, אבל אז שמתי לב שזה פשוט מה שהם לובשים בסופשבוע, כולל למסעדות, חלקם מרחיק לכת וגם יוצא ככה למסעדה בערב. מסתבר שמישהו שתל לבחורות כאן בראש שהישבן שלהן נראה יותר טוב בטייץ(ועדיף אחד במחיר מופקע מלולו למון, 150 פאקינג דולר לטייץ) ומאז כולן ארוזות בהם היטב, לכל הסופ״ש.

מצד שני, בערב, אם תצאו לדאנס ברים או מועדונים כאן, תמצאו בחורות בלבוש מינימלי וצמוד על עקבי חשפניות. לא שופטת, כי אני לא רווקה כבר הרבה זמן, אז אני לא יודעת עם מה צריכות להתמודד רווקות בעידן הטינדר, אבל עדיין, אפשר להתלבש בצורה מושכת בלי להראות כאילו את מקבלת תשלום בסוף הערב...
ולאיזה חלק באמת עדיין לא הצלחתי להתרגל? כל אחד מהמראות המתוארים למעלה מגיע לרוב עם שליכט של איפור, ברמה של עבודות תשתית שמצריכות פיגומים ותיק מעצבים בהצלב או תלוי על הזרוע(לרוב מייקל קורס, קייט ספייד או מארק ביי מארק ג׳ייקובס).
אז למה קראתי לאאוטפיט בתמונות ״הכי אמריקאי שלי״? כי ביחס לעצמי הוא מעט מרושל, ובעיקר כי חולצת ג׳ינס תמיד הרגיש לי כמו All American look. במידה מסויימת, אלה שכן משתדלות כאן טיפה, לרוב לבושות כך. חולצה מכופתרת מודפסת, סקיני מקופל מעט ומגפונים. בדרך כלל השיער יהיה אסוף בMessy Bun, אבל אני נהנת מהעובדה שהשיער שלי מאוד ארוך כרגע והולכת איתו פזור לרוב. קצת כמו קטלוג של Jcrew.
מה לבשתי?
חולצת ג׳ינס מיוניקלו, 12$ בסייל חורף.
סקיני כתום מסטייל ריבר לפני כמה שנים, 60 ש״ח.
מגפונים ממייסיס, 35$ בבלאק פריידיי סייל.
צעיף מבוטיק ליד הבית, 12$.
תיק מאיביי לפני כמה שנים, 10$.
שעון של DKNY באאוטלט בווגאס, 60$. 

3.5.2015

סוסליטו, הגשר והפארק הפלצני - פוסט במסגרת #אמאמבקרת

בתחילת אפריל אמא שלי הגיעה אלינו לביקור של שבועיים, לבד, רק היא והנעליים. אור אחי נשאר לשמור על סבתא ולנוח. כשמישהו קרוב מגיע לביקור, הדבר הראשון שאתה מנסה לעשות הוא להראות שיש מספיק מה לעשות כאן. אמא שלי היא ילדת רטלין שלא מסוגלת לשבת על הישבן למשך יותר מחמש דקות רצוף(אלא אם היא משחקת שולה מוקשים, ואז זה מפקס אותה להרבה יותר מחמש דקות, אבל היא צריכה להיות ב״מוזה״), מה שאומר שאלו היו שבועיים מלאי הפעלות. חלק מהזמן גם הלכנו לעבודה כרגיל והיא שוטטה עצמאית בעיר, אבל בסופי שבוע הארוכים השתדלנו למלא את הזמן בתזוזה. המסלול שאתאר כאן יכול לקחת יום שלם ויכול לקחת שעתיים-שלוש(כמו במקרה שלנו), הכל תלוי מה תבחרו לעשות בכל אתר.
Sausalito הינה עיירה קטנה לחופה של מפרץ סן פרנסיסקו, ממש מעבר לגשר הזהב. היא מ-א-ו-ד תיירותית והאזור לשוטט בו הוא בעיקר הטיילת לאורך החוף. תמצאו בה בוטיקים מפונפנים והמון מלכודות תיירים בדמות מזכרות מכוערות או קפה מזעזע. אנחנו טיילנו קצת לאורך הטיילת ונהננו מתצפית יפה על העיר והמפרץ, שתינו קפה(מגעילול) והמשכנו הלאה. אם תרצו להתעמק באזור קצת יותר, ישנן עמדות להשכרת אופניים וסיורי שייט שיוצאים מהמעגן הסמוך. לא בטוחה ששווה לבזבז יום על המקום הזה, אבל אנחנו גרים בעיר כבר שנה, אז החלטנו שהגיע הזמן להבין על מה המהומה. לסיכום - נחמד, יפה, ״ציורי״ אבל מאוד תיירותי.
משם המשכנו לתצפית האהובה עלינו על גשר הזהב. כבר כתבתי על התצפית בעבר, ואז שוב פעם, פשוט כי זו נקודה שאנחנו עוצרים בה תמיד כי הנוף משתנה בכל פעם הודות לעננים ולקרל- הערפל של סן פנסיסקו. נקודת עצירה חובה בעיני, אם אתם נכנסים לעיר דרך גשר הזהב.
משם חצינו את הגשר חזרה לעיר ועצרנו בPalace of fine arts. גם כאן תוכלו להחליט האם להיכנס למוזיאון הסמןך או סתם להנות מפיקניק או שיטוט בפארק. אנחנו שוטטנו קצת(״עשינו סיבוב״ מסביב לפארק ולמבנה המרשים של המוזיאון) וחזרנו הביתה, אבל אפשר בקלות להעביר שם יום שלם.
וככה עבר לו עוד אחר הצהריים עם אמא. ההאשטאג #אמאמבקרת התחיל בפייסבוק, כשמתוך גחמה רגעית החלטתי לפרסם משהו שנוגע לביקור עם הטאג, ומשם המשכתי הלאה, והנה הוא מצא את דרכו גם אל הבלוג.
מה לבשתי?
ג׳ינס של יוניקלו מלונדון, 40$.
סוודר של אולד נייבי, 15$.
צעיף גולגלות ממדריד, 5 יורו.
ג׳קט עור ממנגו בברצלונה, 80 יורו.
כובע סרוג של H&M בגרמניה, 5$.
תיק של אלדו בסייל בארץ, 40 ש״ח.
אולסטאר לפני כמה שנים בDSW בלוס אנג׳לס, 40$.
מה אמא לבשה?
ובכן, אמא לא הגיעה מוכנה לקור(למרות שהזהרתי אותה!) ולכן מצאה את עצמה משתמשת בארון החורף שלי.
מעיל מH&M בגרמניה, 40$.
כובע משוק הכרמל, 20 ש״ח.
צעיף מחנות בנחלת בנימין, 35 ש״ח.
תיק עור של מקס מורטי, 400 ש״ח.