2.1.2013

המלצות טיול בברצלונה

את הסופ"ש האחרון העברתי בברצלונה. הפעם השארתי את עומר בבית(לפעמים צריך גם להתגעגע קצת) ובשישי לפנות בוקר נסעתי עם אפריל לבלות את הסופ"ש האחרון של שנת 2012 בחו"ל. חזרתי בשני בערב, בדיוק בזמן כדי לתת לעומר נשיקה בתחילת שנת 2013.

עריכה 19.11.2013:לאחר פחות משנה חזרתי לביקור נוסף בעיר. תוכלו לקרוא המלצות נוספות בפוסט המעודכן כאן.

נדמה שכל מדינת ישראל כבר הספיקה לבקר בעיר הזו ואכן קשה לחמוק מהעברית ברחבי העיר. מזג האוויר בתקופה הזו היה מצויין. 18-20 מעלות ביום עם המון שמש בשמיים ובערב מעט קריר עם 10-13 מעלות. מעולם לא הזדמן לי לבקר בחו"ל בתקופה הזו של השנה - כריסטמס בואכה השנה החדשה וזו חוויה נהדרת. הרחובות בערים האירופאיות תמיד מלאים בקסם ותחושה שונה מרחובות ארצנו הקטנטונת, אבל בתקופה הזו הם מקבלים עוד מנה גדושה של נצנוץ. הרחובות מלאים בקישוטי חג ועצים ססגוניים, בובות סנטה נתלות על המרפסות ובערב התאורה פשוט ממכרת. אני ממליצה בחום לבקר בברצלונה בתקופה הזו מאחר וזה כנראה אחד מהיעדים הבודדים שמאפשרים להנות מאווירת החג מבלי לרכוש ביגוד תרמי. כאמור, כנראה שאם תצעקו ברחוב "אני נוסע לברצלונה" יקפצו עליכם 20 איש עם המלצות שונות, אז לא אספק פירוט נרחב מדי אלא כללי ביותר.
לינה
אנחנו ישנו באזור של כיכר אספניה במלון שנקרא H10 Itaca שהיה מצויין. המלון כלל ארוחת בוקר מפנקת ביותר עם מגוון רחב של גבינות שוות, נקניקים, לחמים ומאפים שונים והמון פירות. בנוסף, גישה לספא(סאונה, ג'קוזי) כלולה במחיר החדר. לנו לא היו בגדי ים אז לא יכולנו להנות ממנו. מדובר במלון לא גדול במיוחד אבל זה בדיוק מה שגרם לי לחבב אותו. חדר האוכל גדול במידה ולא ניחן ברעשי חדר אוכל בקיבוץ שיש במלונות גדולים, השירות בלובי היה אדיב ואכפתי והחדרים נוחים ומושקעים. אנחנו רכשנו חבילה שכללה טיסה והעברות, כך שאני לא יודעת לציין במדוייק את מחיר המלון. החבילה עלתה לנו 440 יורו.
כמה מילים לגבי המיקום. ישנם כמה מיקומים פופולארים בברצלונה. הראשון שבהם הוא אזור הרמבלה - הרחוב הראשי שמוביל עד לנמל. השני הוא אזור הרובע הגותי שגובל ברמבלה והשלישי הוא האזור שבו אנחנו התאכסנו - כיכר אספניה. עד עכשיו לא הצלחתי להחליט מה עדיף, אני מניחה שכל אזור מציע את היתרונות שלו ותלוי בסוג הטיול. אם עיקר האטרקציות מבחינתכם מסתכמות בזארה, פול אנד בר או H&M, עדיף להתאכסן באזור הרמבלה והרובע הגותי. אם כן מעניין אתכם לראות את כל האטרקציות בעיר(ואין כל כך הרבה מהן) ואתם מעדיפים קצת שקט ואזורים פחות אובר תיירותיים, כיכר אספניה תתאים לכם. המסעדות באזור כיכר אספניה פחות תיירותיות ולכן המחירים שלהן קצת יותר שפויים(אבל אוכל זה לא דבר יקר בברצלונה יחסית לשאר אירופה).
אוכל
אני חובבת טאפאסים. אפשר לטעום המון סוגי מנות מבלי להרגיש רגשות אשם על הקלוריות. זו הסיבה שבחרנו להתמקד במסעדות מהסוג הזה. הבחור בקבלה במלון אמר לנו שטאפאס הוא אוכל ספרדי, אבל לא כזה שמזוהה עם ברצלונה או חבל קטלוניה ולכן אין המון מסעדות שמציעות תפריט טאפאס בלבד וטאפאס נהוג לרוב כתפריט קל לאנשים שמעבירים ערב בBar hopping. בכל זאת נהננו בשתי מסעדות טאפאס בעיר, האחת באזור כיכר קטלוניה ונקראת Lolita Taperia והשניה Taller de Tapas ברובע הגותי. לוליטה היתה יותר טעימה וצעירה באווירה וטאלר היתה מעט יותר מעונבת(וגם קצת יותר יקרה). בשתיהן יצאנו עם חשבון של בערך 45 יורו לזוג, כולל אלכוהול. בלוליטה אכלנו את הרוטב לפאטאטס בראווס הכי טעים בטיול(חריף במידה ומשתלב נהדר עם תפוחי האדמה) וסנדוויץ' פילה מעולה ורך כמו חמאה. בטאלר מנת האספרגוס היתה טעימה ופריכה ומנת הפטריות היתה טרייה ומפתיעה לטובה.
העיר מלאה בשלל מאפיות, מסתבר שהספרדים טובים בבצק וכל לחם שאכלתי שם היה מעדן. פריך בחוץ, רך בפנים, מחמם בלב, משמין בבטן. נתקלנו במקרה במאפיה מוצלחת במיוחד ליד שער הניצחון. המאפיה נמצאת מצד שמאל אם עומדים עם הפנים לכיוון הים.
מסעדות לאורך הרמבלה - יש לא מעט מסעדות שמציעות תפריט של 3 טאפסים קטנים ומנת פאייה או פיצה תמורת 7-12 יורו, תלוי כמה תתקדמו לאורך השדרה. כנראה שלפחות פעם אחת לאורך הטיול יצא לכם לאכול באזור המאוד מתוייר הזה וסך הכל המסעדות האלה לא רעות. המנה של הפאייה לא ענקית, אבל עדיין מאוד משביעה וטעימה(בכל זאת אורז) והטאפסים הם לא משהו לספר עליהם בבית(תפוח אדמה קטן עם מיונז, לחם עם עגבנייה וגבינה או נגיסון עוף) אבל מספקים פתיחה נחמדה לארוחה. הקטצ' כאן הוא מחיר השתיה שעולה כמעט כמו הארוחה עצמה(7 יורו לאוכל, 4.6 יורו לקולה), אבל עדיין, זו ארוחה נחמדה במחיר לא מאוד גבוה, במיוחד ביחס לאזור.
תחבורה
המטרו של ברצלונה הפתיעה אותי לטובה. לא שחשבתי עליה משהו רע לפני שהגעתי, אבל היא היתה כל כך מצויינת שקשה להאמין שניתן לתפעל מערך כזה בצורה כזו מושלמת. לא משנה באיזו שעה הגענו לתחנה, הרכבת הבאה תמיד היתה במרחק של מקסימות 4:30 דקות המתנה. מאוד קל להתמצא בה והיא מגיעה לכל מקום שתרצו, לא השתמשנו בכלל באמצעי התחבורה האחרים שיש לעיר להציע. התלבטנו בהתחלה אם לקנות את הכרטיסיה ל10 נסיעות(נקראת T10) או לקנות כרטיס לשלושה ימים. בסופו של דבר הקשבתי לגיסי(תודה רז!) ורכשנו כרטיסיה. את הרטיסיה ניתן להעביר עבור כמה אנשים, כך שאין צורך לקנות כרטיסיה לכל אחד. נסענו לא מעט ברכבת ובכל זאת יצא שהשתמשנו ב20 נסיעות לשני אנשים. לשם ההשוואה, כרטיסיית T10 עולה קצת פחות מ10 יורו. כרטיס לשלושה ימים עולה 32 יורו בערך. לא שווה.
מוזיקה
אנחנו ויתרנו על מופע הפלמנקו המסורתי לטובת בילוי קצת יותר מקומי. מה גם שאותו פקיד קבלה חביב אמר שאם כבר הולכים למופע פלמנקו, עדיף ללכת לאחד אמיתי ולא לזה שמוכרים לתיירים במחיר מופקע ומופע פלמנקו כזה היה בפגרת חגים בזמן הביקור שלנו. החלטנו ללכת למופע באחד מהמועדונים בכיכר ריאל(ממש כמה מטרים מהרמבלה, לכיוון הרובע הגותי). יצא שהגענו בדיוק בזמן להופעה של נגן סקסופון ספרדי מאוד מפורסם. 12 יורו עלה כרטיס להופעה בסגנון בלוז שהיתה שונה ומהנה. הייתי שמחה ללכת למופע גיטרה ספרדי, אבל לא יצא לנו. בפעם הבאה. אנחנו קיבלנו המלצות טובות על לא מעט דברים מהעובדים במלון, ממליצה לכם לא להתבייש ולשאול.
מקווה שאם עדיין לא ביקרתם, עשיתי לכם חשק לבקר. ואם ביקרתם כבר, גרמתי לכם לרצות לחזור :)
זו עיר מאוד נוחה לטיול ולא גדולה כל כך, ממליצה עליה בחום לסופ"ש רגוע של אוכל טעים ואווירה טובה. אני בטוח עוד אחזור לשם.

7 תגובות:

Standing Ovation אמר/ה...

הייתי לפני חודש וחצי ובא לי עוד פעם ועוד פעם, עיר מדהימה ולפני הכריסמס היא בכלל מהממת. אה ואהבתי את הצילום שלך!

אנונימי אמר/ה...

הייתי בספרד ולא בברצלונה..מדהים. שימי עוד תמונות מהעיר הזאת וגם שלך. לא שמת בכלל. שנה אזרחית מדהימה!!!

אנונימי אמר/ה...

מדליק, עשית לי חשק לביקור חוזר, רואים מהתמונות שנהנית, כיף :)

קרן אמר/ה...

SO, תודה רבה!

אנונימית, נתתי לעיר לדבר בעד עצמה, אותי רואים כאן כל הזמן :)
תודה, שנה אזרחית טובה!

הגר, אני כבר עכשיו חושבת על ביקור חוזר, זו היתה עיר מאוד מהנה וקלה להתמצאות.

אנונימי אמר/ה...

כמה עלה לך הטיול הזה?

קרן אמר/ה...

אנונימי, כפי שכתוב בפוסט. עלות החבילה שכללה טיסה+מלון+העברות היתה 440 יורו.
נסיעות עלו 10 יורו לכל התקופה ועלות ממוצעת של ארוחת טאפאס כולל אלכוהול עלתה כ20 יורו לאדם. כל אחד ורמות הרעב שלו.

אנונימי אמר/ה...

היי, אם מישהו מחפש דירה ללינה בברצלונה. ממליץ בחום על הדירות של לירון. ישראלי שמשכיר דירות נופש במחירים טובים, מעוצבות ונעימות. לירון הוא גם מדריך טיולים והמליץ לנו על מקומות נסתרים ומדהימים בעיר שתיירים בדר"כ לא מכירים. בעמוד הפייסבוק שלהם יש מלא מקומות שפרסמו ולא הרבה מכירים https://www.facebook.com/lacasamiabarcelona