27.6.2013

לא רק השטן

זה לא יאמן שלקח לי כל כך הרבה זמן לכתוב על זה בבלוג, אבל הגיעה העת לחשוף את הרכישה השווה ביותר בטיול באיטליה, פריט שהאיטלקים ידועים כיצרנים מוצלחים שלו. לא מדובר בפסטה צבעונית, שמן זית מקומי או יין מחבל קיאנטי, אלא בתיק מעצבים איטלקי, ולפי הרמז בכותרת הפוסט, מדובר בפראדה.
במצב רגיל כנראה שלא הייתי יכולה להרשות לעצמי תיק של פראדה, שמגיע לרוב בתמחור של אלף יורו ומעלה, אבל! כשהתחלנו לתכנן את הנסיעה חיפוש תמים בגוגל "what to buy in Tuscany" הוביל אותי לשרשור בפורום תיקים על האאוטלט המטורף של פראדה במרחק חצי שעה מפירנצה. קצת חקירות, עוד קצת קריאה ושיטוטים, התברר שבחנות אפשר למצוא דגמים קלאסיים ב60%-70% הנחה. בתוספת 12% החזר מס, המחיר מתחיל להתקרב לשפוי. מאחר וגם ככה תכננתי לפנק את עצמי בתיק עור איכותי לרגל המעבר לעבודה החדשה, התזמון היה מושלם.
כך יצא שבמהלך הטיול לא ממש התעניינתי ברכישת פריטים אחרים(שמלה או שתיים מH&M לא נחשב!) וחיכיתי לביקור בSpace, האאוטלט של פראדה. האמת שהביקור שם היא חוויה בפני עצמה. מדובר בעצם במיני קניון של פראדה. בכניסה יברך אתכם איטלקי בחליפה מתוקתקת ויגיש לכם פתק עם מספר. המוכרים בחנות מצויידים בקורא ברקוד. במידה ואתם מעוניינים בפריט מסויים, הם יסרקו את הברקוד, יבדקו אם הוא קיים במחסן או שהפריט שלפניכם הוא האחרון וישאירו לכם אותו בקופה תחת המספר שלכם. לפי מה שקראתי, בכל יום המלאי משתנה וכבר קרה שלא היה מספיק מבחר. כשאני ביקרתי היה מבחר גדול ביותר ולא מעט תיקים שיגרמו לכל חובבת אופנה להזיל ריר. בסופו של דבר בחרתי בתיק שבתמונות. הוא קלאסי, אבל עם טוויסט קל בדמות הריץ'רץ' בצדדים, הצבע שלו מתאים לכל עונות השנה והוא גדול מספיק בכדי להכיל אייפד.

במהלך הביקור במקום נתקלנו בלהקת יפנים מטורפים שהתרוצצו אחוזי דיבוק בחנות ופשוט קנו הכל. כנראה שהמוכרים מורגלים לכך, כי כשאני הגעתי לקופה והמספר שלי הראה רק תיק בודד שמור תחתיו, המוכרת מאוד הופתעה ושאלה "Just this one??". ובכן, אני לא יודעת כמה מרוויחה זבנית בחנות של פראדה באיטליה, אבל בתור מהנדסת בחברת היי טק בישראל, לקנות יותר מתיק אחד זו לא ממש אופציה אם אני מתכננת לשלם גם שכירות. אני מניחה שזה נובע מהטירוף של היפנים. ראיתי מישהי שרכשה שתי שמלות, 5 זוגות נעליים ושלושה תיקים. בקטנה.
מה לבשתי?
שמלה מH&M בפירנצה, כ45 ש"ח.
חגורה מברשקה, כ15 ש"ח.
סנדלים מאירוסולס בארה"ב, כ200 ש"ח.
משקפי שמש מאירוקה, 120 ש"ח.
צמיד מאיביי, כ15 ש"ח.

20.6.2013

ימים של קיץ

כבר אי אפשר להתכחש לו, הוא כאן. הלחות כבר מורגשת וכבר אין צורך בעליונית בערב.
תמיד הייתי "ילדת קיץ". אולי בגלל שאני חוגגת את יום ההולדת שלי בשיאו, אולי בגלל שגדלתי במדינה חמה ואולי בכלל השם שלי אשם. כמה ימים רצופים של חורף וגשם תמיד טיפה מדכאים אותי ולכן עם הגעתה של קרן שמש ראשונה החיוך עולה על פניי. אז אני מוכנה לקבל אותו כמו שהוא. עם הלחות, עם גלי החום ואגלי הזיעה, עם הצרפתים המטוגנים והאנגלים האדומים, פשוט כי אין כמו קיץ בתל אביב.
הקיץ שעבר היה רווי אירועים משמעותיים. שתי חברות טובות שלי התחתנו, מה שכלל גם מסיבות רווקות(ותכנון שלהן) וגם חתונות משמחות. השנה לא צפויים אירועים משמעותיים באופק, אז נאלץ לארגן אותם לעצמנו. מאוד מצחיק, הדרך שבה פועל הזיכרון שלנו. הקיץ שעבר, שהיה בסך הכל לפני שנה, זכור לי כקיץ מעולה, שהרגשתי שניצלתי בו את "החיים בתל אביב", אבל אם תשאלו אותי מה בו בדיוק ארצה לשחזר לקיץ הנוכחי, לא אדע להצביע על הנקודות. נאלץ לגלות תוך כדי תנועה.
מה שלבשתי כאן הוא אאוטפיט הקיץ האולטימטיבי בעיני(בשילוב עם באדי שהסתקרנה מה קורה שם בחצר של ההורים). מכנסיים לבנים קצרים, שסופסוף בטיול לאיטליה מצאתי גרסה מוצלחת במיוחד שלהם(ולא כזו שמגיעה באורך התחתונים), גופיה מבד נעים, רך ונושם(100% כותנה כמובן) וסנדלים שטוחים וזרחניים. מלתחת הקיץ שלי הרבה יותר מפותחת ממלתחת החורף ואני מאוד שמחה שהגיעה העת לשלוף אותה. מקווה שגם אתן :)
מה לבשתי?
שורטס לבנים מאאוטלט של גאפ באיטליה, כ70 ש"ח.
גופיה מהסייל בהיינס לפני שנה, כ30 ש"ח.
שרשרת שדודה שלי הכינה שעשתה הסבה למין חגורה.
סנדלים של אירוסולס, כ200 ש"ח דרך האתר בארה"ב.
סופ"ש נעים לכולם, אשאיר אתכם עם שיר אהוב:

18.6.2013

קצת טוסקנה כדי להתקדם בחיוך לכיוון הסופ"ש

את הביקור בטוסקנה פתחנו באורבייטו(שהיא בכלל לא חלק מטוסקנה אלא אומבריה, אבל אנחנו לא קטנוניים כאן), עיירה קטנה ויפה באמצע הדרך בערך בין רומא לסיינה. אני חושבת שמבין הערים שביקרנו בהן במהלך הטיול, סיינה היתה החביבה עליי ביותר. הבזיליקה המרשימה, הסימטאות הקטנות שמובילות לרחבה רחבת ידיים והשימור היפה פשוט כבשו אותי. את סן ג'ימיניינו חיבבתי גם כן, אבל קצת פחות. היא היתה מעט תיירותית מדי בעיני ומסוג המקומות שאתה מנסה לדמיין איך הם נראו בימים עברו, כשטיסות עדיין לא היו מוצר נגיש (כמעט) לכל. הנופים של טוסקנה מדהימים ובלתי ניתנים לתיאור או להעברת התחושה באמצעות תמונה, אבל בכל זאת עזבנו אותם ליום טיול אחד בצ'ינקה טרה. מקום יפה וציורי, אך מאוד תיירותי ובהתאם עברנו שם חוויה לא מאוד נעימה לתייר המצוי(עליה תקראו בפוסט ההמלצות).

הטיול הזה בהחלט פתח לנו את התיאבון ואני בטוחה שנגיע שוב לאיטליה. משהו במנטליות, באוכל, בצבעים ובנופים השתלב לנו לכדי טיול מצויין. למרות שנסענו לא מעט, עדיין טענו את המצברים ונחנו מעט. מומלץ בחום. מקווה למצוא זמן במהלך הסופ"ש כדי לכתוב מדריך לרומא/טוסקנה, לשמחתי אני מקבלת תגובות כל הזמן על המדריכים הקיימים בבלוג, אז יש תמריץ מצויין להוסיף עוד כמה :)

ועכשיו, לתמונות!
אורבייטו
סיינה
וולטרה והסביבה
סן ג'ימיניינו
פירנצה והסביבה
צ'ינקווה טרה
בסביבת המלון ליד סן ג'ימיניינו